Amerikanen die in aanloop naar de feestdagen regelmatig online winkelen trekken gretiger de portemonnee dan shoppers in traditionele winkels. De uitgaven van online shoppers liggen in deze periode 25 procent hoger, zo blijkt uit een enquête van NRF en BIGresearch, zo schrijft Shop.org.
Ruim 92 procent van de ondervraagden geeft aan tenminste één groot feest te vieren tijdens de winter, zoals Kerstmis, het Joodse bevrijdingsfeest Hanukkah of het Afrikaanse feest Kwanzaa.
Ruim 44 procent van alle feestvierders zal een groot deel van zijn aankopen online doen én voor een deel van de aankopen discounters, warenhuizen en supermarkten bezoeken. Hierdoor geeft de consument veel gemakkelijker geld uit aan de versieringen, cadeautjes en het eten, dan consumenten die alleen in de winkelstraat hun aankopen doen. Ook blijkt uit de enquête dat online shoppers vaker geneigd zijn uit alle aanbiedingen iets te kiezen om zichzelf te trakteren, dan offline consumenten.
Een giftcard is het meest populairste cadeau om online te bestellen, gevolgd door boeken en media.
Online shopper spendeert flink aan feestdagen
Gepubliceerd op 16 november 2010 om 00:00
Reacties 0