Makro wint duurzaamheidsprijs

Makro Nederland heeft tijdens de dag van de duurzaamheid een Lean & Green Award gewonnen. Tijdens het Congres ‘Rij Veilig, Vervoer Groen’, dat afgelopen week plaatsvond, reikte Eerste Kamerlid en bestuurslid van Connekt, Erik Janse, vijfenveertig awards uit aan bedrijven met juiste CO²-doelstellingen op logistiek gebied tot 2012.

“Duurzaamheid is een van de pijlers in ons beleid. Deze prijs bekrachtigt dat we als cash en carry groothandel voor ondernemend Nederland duurzaamheid in daden weten om te zetten”, aldus algemeen directeur Jean-Pierre Bienfait. Zo gebruikt het bedrijf duurzame, UTZ gecertificeerde cacao voor het eigen merk chocoladeletters en verkoopt het duurzaam gevangen MSC-gecertificeerde vis.

Het aantal Lean & Green Award-winnaars is flink gegroeid, wat de toenemende belangstelling voor duurzame logistiek illustreert. Dit levert niet alleen voordelen voor het milieu, welzijn en veiligheid op, maar ook voor de winstgevendheid van het bedrijf.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!