Starbucks wil fors uitbreiden
Gepubliceerd op 17 november 2010 om 00:00
Starbucks is in oktober gestart met het openen van de vijfhonderd winkels, waarvan er vierhonderd buiten de Verenigde Staten worden geopend. Starbucks zal de meeste van zijn winkels in China plaatsen. Volgens een onderzoek van Bloomberg is het land het komende jaar het meest gunstig om in te investeren. Volgens Jinlong Wang, ceo van Starbucks in China, zullen er in de nabije toekomst meer dan duizend Starbucks-winkels in het land te vinden zijn.
Starbucks wil de consumptie van koffie in China stimuleren, waar jaarlijks 22 gram koffie per persoon wordt geconsumeerd. Dit in vergelijking met een geschatte 3,3 kg in Japan. Toch wordt de keten geconfronteerd met toenemende concurrentie. Gourmet Master, exploitant van Taiwan's grootste koffieshopketen, is van plan om haar Chinese verkoop punten tegen 2015 te verzesvoudigen. Ook China Resources Enterprise gaf vorige maand aan duizend koffiewinkels in het land te gaan openen.
Reacties 0