Winstdaling voor Ahold

Supermarktconcern Ahold heeft zijn nettowinst in het derde kwartaal met negen procent op jaarbasis zien dalen tot 223 miljoen euro. Dat maakte het concern achter onder meer Albert Heijn donderdag bekend.

De omzet nam op jaarbasis met elf procent toe tot 6,69 miljard euro en het bedrijfsresultaat steeg met 7,5 procent tot 285 miljoen euro. "In lastig blijvende marktomstandigheden hebben we een solide prestatie geleverd", aldus topman John Rishton. "We hebben ons marktaandeel vergroot in de Verenigde Staten en in Nederland."

In de VS noteerde het concern een omzetgroei van 4,8 procent tot 5,3 miljard dollar (3,9 miljard euro). In Nederland nam de omzet met 5,8 procent toe tot 2,2 miljard dollar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!