Nederlanders vinden HEMA het meest onmisbare merk. Het is voor het derde achtereenvolgende jaar dat de warenhuisketen als sterkste merk uit de bus komt. Blokker en Kruidvat staan op respectievelijk plaats twee en drie. Dat blijkt uit het Europees merkenonderzoek van EURIB onder ruim duizend consumenten.
Meest opvallende stijger in het merkenoverzicht is TNT Post. Het merk is volgens 62 procent van de ondervraagden onmisbaar en dat is elf procent meer dan een jaar terug. De onderzoekers stellen dat de Nederlander zijn vertrouwde TNT-postbode kennelijk niet kwijt wil.
Opvallende daler is Senseo. Het merk duikelde van plek dertig naar vijftig. Een mogelijke oorzaak is dat er al enige tijd weinig gebeurt rondom het merk, aldus de onderzoekers. Ook Cup-a-Soup blijft dalen: van plaats zestien in 2008 naar 37 in 2009 en dit jaar 46.
In de top tien van vrouwen zijn winkelketens flink vertegenwoordigd; acht van de tien merken is een retailbedrijf. Bij mannen staat het NOS Journaal op één.
HEMA meest onmisbare merk
Gepubliceerd op 19 november 2010 om 00:00
Reacties 0