Britten boos over 'bloot'-campagne SuitSupply

De reclamecampagne ‘Shameless’ van de Nederlandse mannenmodeketen Suit Supply wordt in Londen niet gewaardeerd. Dat schrijft Z24 op zijn site. Londenaren noemen de reclameposters met veel bloot ‘seksistisch’. De billboards hangen echter in de etalage van de winkel in het Westfield winkelcentrum, waardoor de Britse reclamewaakhond er niets aan kan doen, aldus The Guardian.

In Nederland heeft de Reclame Code Commissie al veel klachten ontvangen over de aanstootgevende campagne, met onder andere een foto van een man in pak die onder het rokje van een vrouw kijkt. Hierover doet de commissie binnenkort een uitspraak. Tevens heeft Suit Supply al enkele beelden van de campagne van zijn Facebookpagina moeten verwijderen op verzoek van de social media site zelf.

Directeur Fokke de Jong vindt het aantal reacties op de posters, geschoten door Carli Hermès, ‘best wel tegen vallen’. "Wij krijgen altijd veel reacties, op elke reclamecampagne", aldus De Jong. Zo kwam de modeketen vorig jaar in opspraak met zijn campagne ‘Start Smoking’, die tot roken aan zou kunnen zetten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!