DBM neemt Björn Borg-winkels over

Dutch Brand Management (DBM) wil alle Nederlandse Björn Borg-vestigingen inlijven. De overname wordt naar alle waarschijnlijkheid eind januari 2011 afgerond. De vestigingen worden overgenomen van Detail Line, afgelopen zes jaar franchisenemer van de Björn Borg stores.

"De overname past in de strategie van Björn Borg Zweden om Wholesale en Retail onder een dak te brengen", aldus René de Bruin, directeur/eigenaar van DBM. "Met eigen winkels kun je meer invloed uitoefenen op het beeld dat je wilt uitstralen. Ook qua inkoop en marketing heeft het voordelen."

De Nederlandse winkels zullen volgend jaar een metamorfose ondergaan, naar voorbeeld van het nieuwe internationale Björn Borg retailconcept. Dit concept is vanuit het hoofdkantoor in Zweden gelanceerd, waarbij de eerste conceptstore in Stockholm inmiddels zijn deuren heeft geopend. Winkels in Spanje, Duitsland, Engeland en België zullen snel volgen. In Nederland start de ombouw van de eerste winkels in februari.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!