Ondanks de verhoogde marketing- en promotiebudgetten van de fabrikanten blijven de verkopen van speelgoed achter. Veel producenten investeren dit jaar extra om de zuinige consument over de streep te trekken. Vooralsnog met wisselend succes.
Na de klap die speelgoedwinkels vorig jaar kregen lijkt de omzet ook dit jaar niet te herstellen. "De Europese markt krabbelt op, maar de Nederlandse markt blijft achter. De verkoop is op zijn best stabiel", aldus Miesje van Rijn van de stichting SpeelGoed. De consument kiest momenteel voornamelijk voor goedkoper speelgoed. Artikelen tot dertig euro verkopen goed, terwijl het dure speelgoed blijft liggen.
Speelgoedfabrikanten Hasbro en Jumbo proberen met kortingen en verhoogde marketingbudgetten de consument voor zich te winnen. Zo geeft Hasbro vijftig procent korting op de aankoop van een tweede spel, en investeert Jumbo in speciale kortingsacties. "Hiermee willen wij zowel onszelf als de speelgoedwinkels helpen", aldus Madeleine Klep, marketingmanager bij Hasbro.
Sint laat duur speelgoed links liggen
Gepubliceerd op 22 november 2010 om 00:00
Reacties 0