Bouwmarkten gaan in kunst

Bouwmarkten GAMMA, KARWEI en Praxis openen hun eigen kunstgalerijen. Ze gaan hiervoor samenwerken met Art Marketing. Dit bureau werkt met enkele honderden kunstenaars die geen subsidie ontvangen, onder het motto 'kunst is voor de massa en niet voor de elite'. Van hun kunstwerken worden reproducties gemaakt. Per week melden zich zo’n acht kunstenaars die mee willen doen. De kunst wordt in de bouwmarkten aangeboden voor prijzen tussen de tien en vijfhonderd euro.

Praxis opent zelfs een webwinkel voor de kunstverkoop. "We zien een duidelijke verschuiving van de galeries naar de winkelketens als het gaat om de verkoop van kunst”, aldus Theo Haksteen, directeur van Art Marketing. "De doelstelling is om betaalbare kunst bij de mensen te krijgen. Iedereen heeft recht op kunst. Geen fake kunst uit het Verre Oosten, maar van echte Nederlandse kunstenaars.”

"Een prima actie”, aldus een van de deelnemende kunstenaars. "Kunst is voor iedereen en niet voorbehouden aan de elite." Hij ziet het project met Praxis als een soort geuzendaad. "Het is een beetje schoppen tegen de heilige kunsthuisjes, maar wel op een vriendelijke manier. Ik heb daar wel plezier in”.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!