Retailers zetten consumentenmarketing voor volgend jaar hoog op de agenda. Dat blijkt uit het brancherapport Top Topics dat door FNLI en marktonderzoeker GfK is uitgebracht.
Uit het onderzoek bleek dat retailers veel aan hun merk (de formule) hebben gesleuteld. Voor 2011 verschuift dit onderwerp met 53 procent naar de tweede plaats. Consumentenmarketing komt met 56 procent op de eerste plaats.
Fabrikanten besteden vooral veel aandacht aan hun moeizame relatie met de Nederlandse retail. Ruim 55 procent van de driehonderd fabrikanten die aan het onderzoek deelnamen, noemde dit onderwerp in de top drie.
GfK verwacht dat volgend jaar sprake zal zijn in van een stagnatie in de omzetgroei van de handel en industrie. Hoewel de omzet van voedings- en genotsmiddelen gedurende de crisis redelijk gespaard is gebleven, verwacht het onderzoeksbureau dat de promotiedruk in 2011 verhoogd wordt. Hierdoor is het volgens GfK nog maar de vraag of er in dat jaar nog sprake is van een omzetgroei.
Consumentenmarketing belangrijk voor retailer
Gepubliceerd op 23 november 2010 om 00:00
Reacties 0