Consumentenmarketing belangrijk voor retailer

Retailers zetten consumentenmarketing voor volgend jaar hoog op de agenda. Dat blijkt uit het brancherapport Top Topics dat door FNLI en marktonderzoeker GfK is uitgebracht.

Uit het onderzoek bleek dat retailers veel aan hun merk (de formule) hebben gesleuteld. Voor 2011 verschuift dit onderwerp met 53 procent naar de tweede plaats. Consumentenmarketing komt met 56 procent op de eerste plaats.

Fabrikanten besteden vooral veel aandacht aan hun moeizame relatie met de Nederlandse retail. Ruim 55 procent van de driehonderd fabrikanten die aan het onderzoek deelnamen, noemde dit onderwerp in de top drie.

GfK verwacht dat volgend jaar sprake zal zijn in van een stagnatie in de omzetgroei van de handel en industrie. Hoewel de omzet van voedings- en genotsmiddelen gedurende de crisis redelijk gespaard is gebleven, verwacht het onderzoeksbureau dat de promotiedruk in 2011 verhoogd wordt. Hierdoor is het volgens GfK nog maar de vraag of er in dat jaar nog sprake is van een omzetgroei.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!