De Amerikaanse retailreus Walmart lanceert een webshop voor zijn Chinese warenhuisketen Sam’s Club. De huidige site is een testversie, die is bedoeld voor leden van Sam’s club.
"We doen op dit moment een poging om het e-commerce platform te verkennen, om straks beter aan de behoeften van onze Chinese klanten te voldoen", meldt Walmart. "We hebben geen exact tijdstip wanneer de officiële site de lucht in gaat.”
Walmart heeft met 78 SuperCenter-winkels al een groot aandeel in de Chinese markt. Het bedrijf heeft ook drie Sam's Club winkels in China. Om bij Sam’s Club te kopen, moeten klanten voor 22 dollar een lidmaatschapskaart aanschaffen.
Walmart heeft op de Chinese markt wel te maken met pittige concurrentie. Chinese retailer Taobao.com heeft volgens onderzoeksbureau Analysys International een marktaandeel van 75 procent. “Ik denk niet dat Tabao Walmart als een potentiële concurrent moet zien op de Chinese e-commerce markt”, zegt Mark Natkin, managing director van Marbridge Consulting. “Walmart heeft een goede basis, maar het is een leerproces om een goed klantenbestand op te bouwen en om te voldoen aan de behoeften van klanten. Tabao heeft dat leerproces al doorstaan.”
Walmart test webshop in China
Gepubliceerd op 24 november 2010 om 00:00
Reacties 0