Britse ouderen zorgen de komende weken voor éénderde van de online kerstomzet. Dat blijkt uit woensdag gepubliceerde cijfers van het onderzoeksbureau Kantar Worldpanel.
Het bureau noemt de overschakeling van 55-plussers van fysieke winkels naar de online retailmarkt de opvallendste trend van dit jaar. “Traditioneel gezien zijn webshops het domein van de jongere generatie, maar dit jaar zien we de snelle opmars van oudere generaties”, zegt Alex Seron van Kantar.
Volgens de onderzoeker neemt de populariteit toe door twee redenen. “Het idee heerst dat kopen op internet goedkoper is dan in fysieke winkels. Bovendien vinden ze het makkelijk dat de cadeaus aan de deur worden afgeleverd.” Webwinkels dragen voor 25 procent bij aan de totale kerstomzet. Winkelketens in het VK vechten tegen deze trends door vroeger dan ooit met spectaculaire aanbiedingen te komen.
Britse ouderen doen kerstboodschappen online
Gepubliceerd op 2 december 2010 om 00:00
Reacties 0