De Persgroep heeft vanuit de centrale e-commerce afdeling een nieuwe webshop voor Het Parool geopend.
Het Parool verkocht al een paar boeken via de site, maar dat ‘werd er een beetje bij gedaan’ door het marketingteam. “Oneerbiedig gezegd is het nu weinig meer dan een afhaalloket van lezersaanbiedingen uit de krant”, aldus Geusebroek. “We hebben nu 35 producten. Volgend jaar moet de kleine selectie producten uitgebreid worden.”
Om tegelijk te lopen met de cadeaugids, werd de webwinkel van Het Parool binnen anderhalve week opgezet in samenwerking met S&H Productfulfilment en Headline Interactive. Geusebroek: “Na Sinterklaas heeft dat geen zin meer. Nu kon het nog net mooi voor de feestdagen.”
De eerste doelstelling is dat de webwinkelomzet minder afhankelijk wordt van de productaanbiedingen in de krant. “Als we minder ruimte krijgen in de krant, dan valt die omzet natuurlijk terug. Over absolute aantallen kan ik nog weinig zeggen”, aldus Geusebroek. '
De retailontwikkeling van uitgevers zijn geen nieuw verschijnsel. Zo lanceerde NRC in maart een nieuwe webwinkel gericht op vrouwen. Ook De Telegraaf en Metro kennen een eigen webshop. Het is onderdeel van de zogenoemde derde geldstroom waar uitgevers op inspringen.
Ook Het Parool opent webshop
Gepubliceerd op 2 december 2010 om 00:00
Reacties 0