Retailers belonen creditcardgebruikers

Amerikaanse retailers en creditcardbedrijven willen consumenten stimuleren hun creditcard te gebruiken bij de kerstaankopen.

Om te voorkomen dat consumenten contant betalen, geven creditcardbedrijven en retailers hogere kortingen, geschenken en zelfs geld aan shoppers die hun creditcard gebruiken. "Sommige bedrijven zien dit als een kans om klanten nog verder aan zich te binden", zegt Kelly Hlavinka, managing partner bij onderzoeksbedrijf Colloquy.

Speelgoedretailer Toys ‘R’ Us stimuleert klanten hun creditcard te gebruiken, door hen een kortingsbon voor in januari te geven. “Veel retailers bieden creditcardgebruikers kortingen en tegoedbonnen die in januari gebruikt kunnen worden”, zegt Hlavinka. “Dat klinkt aantrekkelijk, maar hoeveel mensen hebben in januari nog geld over om speelgoed aan te schaffen? Retailers zullen er daarom niet gauw op achteruit gaan.”

Hoewel de kerstverkopen dit jaar naar verwachting zullen stijgen, zijn consumenten volgens een enquête van de National Retail Federation nog steeds bezorgd over hun financiën. Consumenten maken lijstjes voor hun kerstaankopen, waardoor er minder impulsaankopen worden gedaan. Ook geeft 27,6 procent van de ondervraagden aan de komende weken hun creditcard te gaan gebruiken. Dat is het laagste aantal sinds 2002.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!