Sample-sale websites, die luxe producten tegen een lage prijs verkopen, worden steeds populairder. Dat schrijft CFO Magazine online. Amerikaanse webwinkels als Gilt Groupe, HauteLook Ideeli hebben in twee tot drie jaar tijd miljoenen leden aangetrokken. Slimme marketing via social media heeft hierbij een grote rol gespeeld.
“Het is een van de populairste niches in de retail”, vindt Bob Ross, hoofd financiën bij Ideeli. Volgens hem vinden klanten het vooral belangrijk en interessant dat ze behandelt worden als een lid in plaats van een consument die koopt en vertrekt. “De gedachte om een winkel in te lopen en door bergen afgeprijsde producten te moeten graaien, schrikt shoppers af. Wij combineren de verkoop van traditionele producten daarentegen met lidmaatschap en bieden veel keuze”, aldus Ross.
Ook designers maken steeds vaker gebruik van de mogelijkheid hun overgebleven voorraden en producten van het vorige seizoen via sample-sale sites te verkopen. “Dit is discreter en smaakvoller dan verkoop via traditionele outletstores”, aldus Ross. Gilt Groupe is met drie miljoen leden de grootste site, gevolgd door HauteLook.
Online sample-sale steeds populairder
Gepubliceerd op 6 december 2010 om 00:00
Reacties 0