Test goedkope groente werkt

Consumenten zijn eerder geneigd groente en fruit te kopen wanneer deze goedkoper zijn. Dat blijkt uit een wetenschappelijke test van de Vrije Universiteit van Amsterdam, die twee maanden geleden bij vier vestigingen van PLUS en C1000 startte. Een geselecteerde groep klanten van deze winkels krijgt gedurende zes maanden bonnen met vijftig procent korting op groenten, fruit en conserven.

Volgens de ondernemers is de test nu al een groot succes. Klanten leveren de bonnen snel in en tegen het einde van de looptijd van een bon volgt een nieuwe stormloop. Na de periode met kortingsbonnen zal nog drie maanden worden onderzocht of klanten terugvallen in hun oude aankooppatroon of hun nieuwe gewoonte aanhouden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!