‘Consument blij met kerstaanbod super’

De Nederlandse consument is in zijn nopjes met het extra assortiment in de supermarkt rond de feestdagen. Dat blijkt uit onderzoek van Jumbo Supermarkten, uitgevoerd door Q&A Research.

Bijna dertig procent let echter wel goed op de prijzen tijdens het kopen van de producten voor de feestdagen. Een kleiner percentage (21 procent) let hier veel minder op. De verruimde openingstijden van supermarkten komt voor veel consumenten goed van pas, meer dan de helft maakt hier gebruik van.

Daarnaast deed Q&A onderzoek naar het bereiden van kerstmaaltijden. Twintig procent van de Nederlanders maakt elk jaar hetzelfde kerstdiner. Bij 41,3 procent van de Nederlanders staat een vleesgerecht op het menu. Daarbij blijven gourmetten, steengrillen en fonduen blijven onverminderd populair (32,6 procent). Ongeveer een op de zes consumenten eet wild met de feestdagen.

Vrouwen staan vaker dan mannen aan het roer wat betreft het bereiden van de feestmaaltijden. De inspiratie voor de maaltijden komt van de bereiders zelf of uit de supermarktfolder (43 procent). Vrouwen zijn ook meer dan mannen verantwoordelijk voor de boodschappen voor de feestdagen (91,3 procent tegenover 82 procent).

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!