Meer omzet voor supermarkten

Supermarkten hebben vorige maand hun omzet met 2,3 procent zien toenemen. De maandelijkse supermarktomzet steeg van 2,38 miljard euro in 2009 naar 2,4 miljard in 2010.

Enerzijds werden er 0,7 procent meer kassabonnen uitgegeven, anderzijds groeide de omzet per kassabon met 1.6 procent van 21,56 euro naar 21,90 euro. De positieve omzetontwikkeling in november is vergelijkbaar met de maand oktober (+2.5%). Tot en met november is de supermarktomzet met 0,7 procent gestegen van 27,98 miljard euro in 2009 naar 28,16 miljard euro dit jaar.

Terwijl de totale supermarktomzet nauwelijks groeit, is de zondagomzet het afgelopen jaar met 24 gestegen naar 346 miljoen euro. Ruim 35 procent van de huishoudens heeft het afgelopen jaar op zondag aankopen gedaan in de supermarkt. Van de totale supermarktomzet is nu 1,08 procent op zondag gerealiseerd. Opmerkelijk is dat het omzetbelang van vrijdag/zaterdag al een aantal jaren onder druk staat. Het belang van het begin van de week, blijft, mede door veel promotie-aankopen, toenemen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!