Softwareprogramma eRetailium moet retailers helpen een crosschannel-strategie uit te voeren die essentieel is om te overleven. Dat werd onlangs tijdens de Fashion E-commerce Experience benadrukt.
IT-organisaties ACA en Divide organiseerden het evenement en introduceerden daar eRetailium. De software moet retailers helpen bij het opzetten en automatiseren van webshops. Uit resultaten van het onlangs gepubliceerde onderzoek Retail 2020 blijkt dat er momenteel een online trend gaande is, waarbij de Nederlandse consument meer en meer aankopen via het internet doet en het belang van webshops toeneemt.
Met het programma zijn webshops verbonden met een Retailium ERP-systeem. Hiermee worden de belangrijkste logistieke en financiële processen van een webshop geautomatiseerd. Zo moet het voor retailers makkelijker worden artikelen, prijzen en voorraden te publiceren. Ook het verwerken van online bestellingen wordt geautomatiseerd. Daarnaast ondersteunt eRetailium bij de verwerking van deelleveringen en retouren, waarbij terugbetaling aan de consument van toepassing is.
‘eRetailium biedt oplossing voor retailers’
Gepubliceerd op 8 december 2010 om 00:00
Reacties 0