De Amerikaanse jongerenmarkt is tot nu toe relatief recessiebestendig. Zo is het New Yorkse Times Square het afgelopen jaar omgetoverd tot een strijdtoneel van modegiganten Aéropostale, American Eagle Outfitters en Forever 21. “Tieners willen nog steeds geld uitgeven.”
Aéropostale laat zien hoe jongeren, teens én tweens, in een recessie tot shoppen zijn aan te zetten. De Amerikaanse kledingketen viert dit najaar haar evolutie van eenmanszaak naar marktleider in tienermode met een nieuw flagshipstore op Times Square. Het veertig meter lange digitale videoscherm op de gevel is de achtergrond van een balkon – The Balcony geheten – op de tweede verdieping, dat uitkijkt op het ‘kruispunt van de wereld’, zoals Times Square ook wel wordt aangeduid. Het scherm projecteert beelden van dansende klanten op het balkon.
Het gehele artikel is te lezen in het decembernummer van RetailTrends.
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt een gratis proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
'Tieners willen nog steeds geld uitgeven'
Gepubliceerd op 9 december 2010 om 00:00
Reacties 0