Nu de Australische dollar een sterke positie heeft, richten internationale retailers hun pijlers massaal op het land. Zo biedt Amerikaanse retailer Sears Australische consumenten tot aan Kerst twintig procent korting, hebben Walmart en theoutnet.com hun verzendkosten drastisch verlaagd en levert de Britse webshop Asos sinds kort aan het land.
Deze ontwikkelingen vinden plaats terwijl de Australische autoriteiten debatteren over het wel of niet invoeren van een GST (Goods and Services Tax), een tax die over transacties binnen het land wordt geheven. “Om de Australische dollar weer naar de lokale markt te brengen , moeten Australische winkeliers innovatief zijn en hun online activiteiten uitbreiden”, zegt Russel Zimmerman, directeur van Australian Retailers Association.
Veel lokale retailers zouden zich online vooral richten op het aanbieden van kortingen, terwijl volgens e-commerce expert Chris Thomas de Australische markt geen behoefte heeft aan lagere prijzen. "Kortingen aanbieden is een aspect waar veel lokale retailers op focussen, terwijl ze eigenlijk op het verbeteren van hun service moeten letten. Een langere garantie bijvoorbeeld.” Thomas benadrukt ook het belang van goedkoop en snel leveren. “Internationale retailers bieden gratis of goedkope verzending. Daarom is het vaak goedkoper voor Australiërs producten uit het buitenland te kopen. De scheepvaart in Australië is vaak veel duurder en kan net zo lang duren als internationale verzending.”
Australische dollar trekt retailers aan
Gepubliceerd op 10 december 2010 om 00:00
Reacties 0