Albert Heijn domineert in Kerstrapport 2010

Albert Heijn is de grote winnaar van het Kerstrapport 2010 van GfK Panel Services en Foodmagazine. Consumenten beoordelen AH XL als beste supermarktketen. De supermarkten van Albert Heijn staan op de tweede plek, net voor nummer drie Jumbo.

Het is voor het eerst dat AH de eerste twee plekken in de halfjaarlijkse rapportage bezet. De supermarktketen dankt de sprong vooral aan de mindere prestatie van Jumbo. Terwijl AH stabiel is, verliest Jumbo behoorlijk terrein. Dat heeft mogelijk te maken met de impact die de ombouw van Super de Boer op de overige winkels heeft.

Klanten geven hun supermarkt een steeds hoger rapportcijfer. “In het Kerstrapport komt de gemiddelde score uit op een recordniveau van 7,41”, zegt Joop Holla, onderzoeksdirecteur van GfK Panel Services. “Terwijl we naweeën van de economische crisis nog goed voelen, geeft de consument aan dat de supermarkt nog nooit zo goed aan zijn behoeftes heeft voldaan.”

Behalve Albert Heijn realiseren ook Lidl en Aldi hoger scores dan ooit. Aldi is nog altijd hekkensluiter met een 24ste plaats, maar haalde nog nooit het huidige oordeel van 6,98. Lidl is al lange tijd bezig met een opmars en staat nu zelfs vijftiende. Opvallend is ook dat C1000 de weg terug lijkt te vinden. De keten staat nog steeds te laag voor de nummer twee in de markt, maar krijgt wel de hoogste score sinds 2005.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!