Albert Heijn domineert in Kerstrapport 2010
Gepubliceerd op 10 december 2010 om 00:00
Het is voor het eerst dat AH de eerste twee plekken in de halfjaarlijkse rapportage bezet. De supermarktketen dankt de sprong vooral aan de mindere prestatie van Jumbo. Terwijl AH stabiel is, verliest Jumbo behoorlijk terrein. Dat heeft mogelijk te maken met de impact die de ombouw van Super de Boer op de overige winkels heeft.
Klanten geven hun supermarkt een steeds hoger rapportcijfer. “In het Kerstrapport komt de gemiddelde score uit op een recordniveau van 7,41”, zegt Joop Holla, onderzoeksdirecteur van GfK Panel Services. “Terwijl we naweeën van de economische crisis nog goed voelen, geeft de consument aan dat de supermarkt nog nooit zo goed aan zijn behoeftes heeft voldaan.”
Behalve Albert Heijn realiseren ook Lidl en Aldi hoger scores dan ooit. Aldi is nog altijd hekkensluiter met een 24ste plaats, maar haalde nog nooit het huidige oordeel van 6,98. Lidl is al lange tijd bezig met een opmars en staat nu zelfs vijftiende. Opvallend is ook dat C1000 de weg terug lijkt te vinden. De keten staat nog steeds te laag voor de nummer twee in de markt, maar krijgt wel de hoogste score sinds 2005.
Reacties 0