Het aantal folderacties van supermarkten en drogisterijen is het afgelopen jaar met 10,6 procent gestegen.
Dat blijkt uit gegevens van de bureaus PCNData en Synovate.
De toename van het aantal folderacties geldt vooral voor merkartikelen, want het aantal folderacties met private labels steeg met 6,4 procent. Ook voor de eigen merken is een uitsplitsing gemaakt. Daaruit blijkt dat supermarkten vers vlees maar liefst 268 keer vaker op de folder hadden staan dan in dezelfde periode een jaar eerder, dat is een toename van negen procent.
Een opvallende stijger in de folderranglijst is fruit, waarmee 73 keer vaker werd geadverteerd; een toename van 68 procent ten opzichte van een jaar eerder. Ook huismerkdrop heeft op de folder flink aan populariteit gewonnen. Het product werd 53 keer meer op de folder gezet. Dat is bijna het dubbele ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder.
Drogisterijen richten zich bij hun folderacties met name op bodyverzorging, medische artikelen en reformproducten. Het aantal folderplaatsen voor bodyverzorgingsproducten onder het eigen huismerk nam met 49 toe; voor medische artikelen was dat 44. Met private label reformproducten werd 28 keer vaker geadverteerd.
Aantal folderacties ruim tien procent gestegen
Gepubliceerd op 12 december 2010 om 00:00
Reacties 0