Grootste webwinkels VS winnen marktaandeel

In het Amerikaanse holiday shopping season namen de 25 grootste webwinkels tweederde van alle online-bestedingen voor hun rekening. Dat meldt marktonderzoeker comScore.

De totale online-bestedingen stegen met twintig procent, terwijl middelgrote en kleinere webwinkeliers nauwelijks meer dan vorig jaar verkochten. Van 1 tot en met 29 november namen de 25 grootste webwinkels uit de statistieken van comScore 67,8 procent voor hun rekening. Vorig jaar was hun marktaandeel 63,6 procent, ruim 4 procentpunten minder. Vooral Cyber Monday zorgde volgens de marktonderzoeker voor een recordomzet.

Het marktaandeel van de grootste Amerikaanse online retailers neemt al langer toe. Uit de laatste Top 500 Guide van Internet Retailer bleek dat het omzetaandeel van de tien grootste retailers in 2009 hoger lag dan in 2008. Dit jaar zal het omzetaandeel vermoedelijk nog hoger uitvallen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!