De bestedingen aan mannen- en vrouwenmode zijn in het derde kwartaal van 2010 met vier procent gestegen.
Bij de vrouwenmode bleef het aantal gekochte stuks stabiel terwijl het gemiddeld besteed bedrag groeide. Bij de mannenmode werden er daarentegen meer stuks verkocht terwijl het gemiddelde bedrag hetzelfde bleef. De bestedingen aan lingerie namen met ruim tien procent toe, omdat er meer artikelen werden verkocht. Het segment kindermode daalde in het derde kwartaal met één procent.
In de maand oktober nam het bedrag dat aan mode werd besteed met twee procent toe ten opzichte van oktober 2009. Dit komt vooral door een stijging in het aantal verkopen. Zelfstandige modezaken profiteerden niet van deze groei; het aantal gekochte stuks daalde er met twee procent en het gemiddeld besteed bedrag bleef stabiel. Bij de overige aankoopkanalen stegen de bestedingen met vier procent ten opzichte van dezelfde maand het jaar ervoor.
Lichte stijging kledinguitgaven derde kwartaal
Gepubliceerd op 13 december 2010 om 00:00
Reacties 0