Consument laat veel online kerstkorting liggen

Consumenten zijn zich er te weinig van bewust dat zij twintig tot dertig procent kunnen besparen door de kerstinkopen online te doen. Volgens Clansman, leverancier van online marketingdiensten kunnen consumenten honderden euro’s besparen door hun kerstkleding, cadeau’s en entreetickets online aan te schaffen.

Dit jaar besteden consumenten volgens het Britse marktonderzoeksbureau Centre for Retail Research gemiddeld 442,65 euro aan kerstinkopen. Winkeliers doen er door middel van online kortingen, klantenkorting en gratis verzendkosten alles aan om de consument rond te kerstdagen naar de webshop te trekken.

“De winkels puilen uit rond de kerstdagen, maar de echte besparingen zijn te vinden vanuit de luie stoel”, zegt Vincent Heidinga, directeur van Clansman. Uit onderzoek van TNO blijkt dat veertig procent van de Nederlandse consumenten de verwachting uitspreekt in de toekomst meer online te winkelen dan bij fysieke winkels. “Als webwinkeliers en dagattracties deze lijn van aanbiedingen verder doortrekken, zal het in de fysieke winkels in de komende jaren ongetwijfeld rustiger worden rond de kerstdagen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!