Nederlander niet gevoelig voor duurzaam

Slechts één op de drie Nederlanders is gevoelig voor duurzaam gedrag van bedrijven. Dit blijkt uit een onderzoek van Edelman PR. Hiermee scoort ons land het laagst ten opzichte van de overige twaalf landen die onderzocht zijn.

Consumenten in Duitsland en Japan zijn ook sceptisch voor de boodschap van bedrijven. Het percentage ligt in landen als India, China, Mexico en Brazilië in de buurt van de tachtig procent.

"Nederlanders hebben een goed ontwikkelde bullshitradar. Voor corporate merken pikken ze een duurzame boodschap nog wel, maar bij productmerken vinden ze dat vaak te commercieel", aldus Annemieke Kievit van Edelman. Het steunen van goede doelen is voor Nederlanders geen reden om meer producten te kopen of van merk te wisselen, zo laat de studie zien.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!