Facebook aast op e-commerce

Facebook wil retailers een helpende hand bieden om via een eigen Facebook-pagina een webwinkel te openen.
Het sociale netwerk was afgelopen maand met meer dan twintig retailers in gesprek om ze te helpen bij het bouwen van sociale tools. Hiermee moeten online shoppers via Facebook beter met elkaar kunnen communiceren.

Facebook zet de afgelopen tijd steeds vaker in op e-commerce. Zo zijn er gesprekken gaande met Delta Air Lines en J.C. Penny. Ook zou het sociale netwerk zich richten op software waarmee er voor retailers geanalyseerd wordt waarom een consument zich aangetrokken voelt tot een product. In Nederland hebben onlangs de eerste ‘Facebookstores’ hun deuren geopend. Facebook-gebruikers kunnen via het netwerk winkelen bij PrivelegeClub en Shopscene.

Het doel is dat gebruikers Facebook gaan zien als een platform voor online shoppen. Met de toegevoegde e-commerceaspecten zouden gebruikers meer tijd op Facebook doorbrengen. Met 500 miljoen accounts kan Facebook een stevige concurrent van eBay worden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!