'Smartphone-bezitter gebruikt maar helft applicaties'

Smartphone-bezitters gebruiken gemiddeld maar 45 procent van de functies op de telefoon. Dat blijkt uit onderzoek van The Phone House. Dit terwijl de capaciteiten voor zeventig procent van de smartphone-gebruikers reden waren om de telefoon aan te schaffen.

De ongebruikte capaciteit zou kunnen liggen aan het feit dat weinig smartphone-eigenaren weten hoe de telefoon geïnstalleerd moet worden. Bijna de helft van de respondenten gaf aan de handleiding amper te lezen. Meer dan twintig procent leest de handleiding helemaal niet.

Van het instellen en overzetten van gegevens blijkt MMS’jes overzetten de meest lastige klus, 36 procent van de respondenten geeft aan dit niet te kunnen. Ook het overzetten van SMS’jes (24 procent), het overzetten van muziek (18 procent), applicaties en downloaden (15 procent) lijken voor de smartphone-bezitters te hoog gegrepen. 

Veel van de oudere respondenten gaven aan het instellen van de smartphone aan de kinderen over te laten. Dat lijkt logisch, want de jongeren (16-24 jaar) die deelnamen aan het onderzoek gaven aan met bijna geen een instelling moeite te hebben. Naar aanleiding van het onderzoek heeft The Phone House de ‘Werkend op weg’-service ingesteld, waarbij een medewerker van The Phone House de nieuw aangeschafte smartphone instelt naar de wensen van klant.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!