Consument stelt hoge eisen aan online klantenservice

Detailhandelaren die hun online omzet willen verhogen moeten klanten in staat stellen hun pakketen te traceren en via het web met de klantenservice te praten. Ook moeten webwinkels online videodemonstraties van een product aanbieden.

Dat blijkt uit enquête van Limelight Networks onder 1600 consumenten. Zo’n 79 procent van de online shoppers vonden de mogelijkheid om pakketjes te traceren één van de meest belangrijke onderdelen van een klantenservice. 45 procent vind het belangrijk dat een online retailer een service chat aanbiedt. 39 procent hecht waarde aan video’s waarop wordt gedemonstreerd hoe een bepaald product moet worden geïnstalleerd.

Consumenten die het meest eisen van de online klantenservice, zijn ook de consumenten die het meest online besteden. Zij zouden ruim driehonderd dollar per jaar uitgeven aan reizen, kleding en elektronica.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!