‘Aanbieden reviews van groot belang’

Als gevolg van de verandering van het koopgedrag van consumenten, moeten retailers zich meer aanpassen en gebruik maken van online marketing. Dat meldt Emerce op haar site. Hoewel het aantal vierkante meters winkeloppervlak met twintig tot dertig procent daalt is een te grote groep retailers zich er niet van bewust dat zij het contact met de klant verliezen door het internet.

Retailers moeten zich daarom richten op reviewmarketing. Een op de twee consumenten geeft aan gebruik te maken van ervaringen en meningen van anderen bij het bepalen van hun winkelkeuze. Omdat 76 procent van de consumenten niet gelooft dat retailers de waarheid vertellen in reclames, is het aanbieden van online en offline reviews cruciaal om het vertrouwen van klanten te kunnen winnen. Ook slechte reviews zouden het vertrouwen van de klant verhogen. Wel moeten retailers de reviews in de gaten houden en waar relevant hun eigen feedback geven.

De online beoordelingen stellen retailers eveneens in staat inzicht te krijgen in hun eigen prestaties en mogelijke verbeterpunten. Ontvangt een retailer enkel negatieve reviews over een product, winkel of service dan moet er duidelijk wél actie ondernomen worden. Daarnaast kunnen reviews gebruikt worden om een product, winkel of service te optimaliseren voor hogere conversie. Zo kan de retailer de best beoordeelde producten naar voren brengen in de nieuwsbrief of op de website, om hiervan de verkoop te stimuleren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!