Dit jaar staat voor het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) vooral in het teken van samenwerking. “Deze boodschap is natuurlijk niet nieuw en komt evenmin als een verrassing, maar is daarom niet minder belangrijk”, aldus HBD-directeur Lotte de Jong. “Ook in 2011 is samenwerking een absolute must.”
De Jong doelt niet alleen op samenwerking op ondernemingsniveau, maar ook op het vlak van sectorondersteuning en belangenbehartiging. Het HBD vervult daarin een spilfunctie. “Het HBD is een plek waar iedereen elkaar ontmoet die betrokken is bij de detailhandel. Wij kunnen partijen bij elkaar brengen.” Over samenwerking op ondernemingsniveau zegt De Jong: “Ondernemers moeten per branche slim samenwerken om hun branchespecifieke problemen aan te pakken. Maar denk ook aan samenwerking tussen winkeliers en hun leveranciers door in te zetten op ketendigitalisering. Dat stelt een ondernemer in staat beter informatie uit te wisselen met zijn leveranciers, zodat hij precies weet wanneer welke artikelen geleverd worden en dus geen ‘nee’
hoeft te verkopen.”
Lees het volledige artikel in het januarinummer van RetailTrends. Een proefnummer is aan te vragen via sales@retailtrends.nl. Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
'Samenwerking is een absolute must'
Gepubliceerd op 20 januari 2011 om 00:00
Reacties 0