Kortingswebsite Groupon gaat de samenwerking aan met het Chinese internetbedrijf Tecent, om zo zijn marktaandeel in China te vergroten. Dat heeft een bron rondom Tencent bevestigd. Het bedrijf, dat ook de ceo zal leveren, heeft een belang van vijftig procent in de samenwerking.
Groupons vice president Mads Faurholt-Jorgensen onthuldde eerder dat het bedrijf binnen drie maanden zo’n duizend extra Chinese werknemers in wil zetten. Door de snelle uitbreiding in China voldoet het huidige kantoor in Beijing niet meer, en is het bedrijf op zoek naar een nieuwe vestiging. Ook wordt Groupon’s Chinese social media netwerk binnenkort gelanceerd. De retailer hoopt nog voor mei 2011 tot de top van kortingssites in China te behoren.
Wanneer Groupon wil toetreden tot markten buiten de Verenigde Staten, neemt het gewoonlijk de grootste kortingssite in het land over, om vervolgens onder eigen merknaam verder te gaan. Met deze strategie is Groupon al toegetreden tot Hongkong, Taiwan en Singapore. De samenwerking met Tencent laat zien dat Groupon de Chinese markt op een andere manier wil betreden.
Groupon zet in op China
Gepubliceerd op 20 januari 2011 om 00:00
Reacties 0