Philips opende het afgelopen kwartaal wederom twee buitenlandse webwinkels, waarmee het totaal op veertien komt. Maandag presenteerde het elektronicaconcern een Europese omzetdaling van tien procent en verdubbeling van de nettowinst. Uit de presentatie blijkt echter niet welk aandeel de webwinkels in het geheel hebben. Philips rapporteert de financiële verrichtingen niet naar kanaal maar naar gebied en thema.
Philips heeft na de recente uitbreiding webwinkels in België, Denemarken, Duitsland, Engeland, Frankrijk. Italië, Nederland, Spanje en Zweden. Buiten Europa herbergt het concern webwinkels in Amerika, Rusland, Turkije en Zuid-Korea.
Philips lijkt de webwinkelactiviteiten onder de radar uit te voeren om fysieke en digitale resellers niet voor het hoofd te stoten. De concernomzet nam, ten opzichte van het vierde kwartaal van 2009, af met vier procent tot 7,4 miljard euro. Een belangrijk deel van die daling is te wijten aan de afdeling consumer lifestyle (audio en video). In Europa daalde de omzet met tien procent tot 2,5 miljard euro. De nettowinst groeide van 205 miljoen euro naar 465 miljoen euro.
Philips breidt aantal webshosp verder uit
Gepubliceerd op 24 januari 2011 om 00:00
Reacties 0