Terwijl retailers door de stijgende kosten massaal prijsverhogingen aankondigen, belooft modeketen Primark zijn prijzen het komende jaar laag te houden. Moderetailers hebben te maken met een stijging van de btw in Groot-Britannië, hogere katoenprijzen en vrachtkosten. Om deze kosten te compenseren, hebben veel detailhandelaren aangekondigd hun verkoopprijzen met tien procent te laten stijgen. De prijsstrategie van Primark kan er volgens analisten toe leiden dat de winstmarge van het bedrijf in de tweede helft van 2011 onder druk komt te staan.
In de zestien weken voorafgaand aan 8 januari stegen de verkopen van Primark met twaalf procent. Deze toename is vooral te danken aan nieuwe vestigingen in het Verenigd Koninkrijk, Nederland en Duitsland. In het aankomende financiële jaar opent de keten nog zes nieuwe winkels, waardoor het totaal in september 2011 op 220 staat. Vanaf de herfst wil Primark kijken naar verdere expansie in Europese landen.
Primark houdt prijzen laag
Gepubliceerd op 24 januari 2011 om 00:00
Reacties 0