L’Oréal verandert koopgedrag Braziliaanse vrouwen

Cosmeticagigant L'Oréal wil de manier waarop Braziliaanse vrouwen hun cosmetica kopen veranderen. Hoewel Braziliaanse vrouwen tot de grootste investeerders op beauty producten behoren, slaagt L'Oréal er niet in succesvol te worden het land. De reden: Braziliaanse vrouwen van alle standen kopen hun cosmeticaproducten bij deur tot deur verkoopvertegenwoordigers, niet bij de winkels waar L'Oréal haar merken verkoopt.

"De grote uitdaging is om in Brazilië vanuit het niets een make-up business te creëren," zegt Jean-Paul Agon, ceo L'Oréal. "Als de markt zich verder ontwikkeld, zal rechtstreekse verkoop steeds minder relevant worden.”
L’Oréal stelde onlangs als doel binnen tien jaar één miljard consumenten aan haar klantenbestand toe te voegen, een verdubbeling van het huidige aantal klanten. Het aantrekken van de Braziliaanse vrouwen is daarom van cruciaal belang voor het bedrijf. L'Oréal heeft momenteel ongeveer een derde van de 17,5 miljard euro omzet te danken aan opkomende markten, en wil dit tegen 2020 de helft van haar omzet uit opkomende markten verkrijgen.

Het wijzigen van de koopgewoonten van de Brazilianen zal niet gemakkelijk worden. De twee grote cosmeticaretailers die gebruik maken van de ‘deur tot deur’ methode hebben zo’n vijftig procent van alle cosmeticaverkopen in de hand. Natura Cosméticos, de marktleider in schoonheid en persoonlijke verzorging, heeft een miljoen verkopers in het hele land. En het Amerikaanse cosmeticabedrijf Avon Products Inc. heeft dankzij haar rechtstreekse verkoop een groter marktaandeel in Brazilië dan L'Oréal.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!