Webwinkelier bol sloot 2010 af met een omzetgroei van meer dan veertig miljoen euro. Daarmee komt de omzet uit op 318 miljoen euro. Dat meldt bol.com in een persbericht.
Vooral de verkopen via het mobiele kanaal steeg flink. Door extra in te zetten op m-commerce is de omzet via de mobiele site sinds augustus vorig jaar met ruim tweehonderd procent toegenomen. Het aantal bezoekers stijgt dagelijks met bijna zestig procent.
Komend jaar zet bol.com meer in op het vergroten van bereikbaarheid. “Om ons brede assortiment toegankelijk te laten zijn voor klanten is bereikbaarheid onontbeerlijk”, meldt bol.com-ceo Daniel Ropers. “Bol.com is daarom te bereiken via de computer, tablet en de mobiele telefoon. Daarnaast hebben we gezorgd voor een goede integratie in e-readers en smartphones van onze winkel voor digitale boeken.”
Ook heeft bol.com zijn diensten op sociale netwerken verder uitgebreid. “Ook staan er meer reviews op de site en groeit onze webcare via Twitter, Facebook en Hyves. We hebben hard gewerkt om ook via deze kanalen de relatie met de klant te verstevigen”, aldus Ropers.
M-commerce stuwt omzet bol.com
Gepubliceerd op 1 februari 2011 om 00:00
Reacties 0