Warenhuisketen Macy’s gaat hoge ogen gooien in 2011. Dat verwachten analisten, die hebben hun verwachtingen voor dit jaar naar boven bijgesteld. Daarnaast scoort het bedrijf hoog als het gaat om klanttevredenheid. Hoewel Macy’s haar jaarcijfers voor 2010 pas op 22 februari publiceert, zijn de verwachtingen hoog. Zo is de waarde per aandeel het afgelopen jaar met vijftig procent gestegen.
Deze positieve ontwikkeling heeft Macy’s volgens de Amerikaanse nieuwssite Cincinnati vooral te danken aan haar commercials, waarin sterren als Madonna en Martha Stewart de producten van de retailer aanprijzen. Macy’s past daarnaast het assortiment van de winkels aan aan de lokale smaak en beschikt over een database waarin dertig miljoen klanten de keten laten zien welke producten er in trek zijn.
Deze aanpak heeft zijn vruchten afgeworpen. Een combinatie van nationale marketing, technologische innovatie, een modieuze selectie en een lokale merchandising strategie maakt volgens Cincinnati van Macy’s een retailer om in 2011 rekening mee te houden. "We hebben hard gewerkt om de multichannel consument, die in fysieke winkels en online shopt, bij te houden", verklaart ceo Terry Lundgren het succes. “In plaats van aan het oude vast te blijven houden, proberen we ons te concentreren op datgene wat we nodig hebben. Hierdoor hebben duidelijk marktaandeel gewonnen.”
'Macy's scoort hoog in 2011'
Gepubliceerd op 1 februari 2011 om 00:00
Reacties 0