Mannen maken vaker gebruik van nieuwe retailtechnologie dan vrouwen. Dat blijkt uit onderzoek van Emphatica, expert op het gebied van klantenservice.
De resultaten tonen aan dat 43 procent van de mannen een nieuwe retailtechnologie uitprobeert door bijvoorbeeld online inkopen te doen en gebruik te maken van self checkouts en prijsscanners, tegenover 34 procent van de vrouwen.
Empathica vroeg bijna elfduizend Noord-Amerikanen naar hun ervaring met retailtechnologieën binnen de marketing (mobiele coupons, online product onderzoek), winkelervaring en afhandeling bij een aankoop (self-checkout en digitale winkelbonnen). Slechts 39 procent van de respondenten gaf aan het afgelopen jaar één van deze technologieën te hebben gebruikt tijdens een winkelbezoek. Veertig procent daarvan had de desbetreffende retailer vervolgens aanbevolen aan vrienden en familie. Van personen die de technologie niet hadden uitgeprobeerd, beval achttien procent de retailer nog steeds aan, erop wijzend dat de technologie wel werd aangeboden.
Als meest gebruikte technologieën kwamen self checkout (86,3 procent), online winkelen (80,4 procent) en prijs scanners (75,2 procent) uit de bus. Terwijl andere technologieën, zoals virtuele paskamers en knoppen om naar paskamerservice te vragen, minder vaak werden gebruikt. Volgens 78 procent van de consumenten maken supermarkten het best gebruik van retailtechnologieën. Woonwinkels zouden hierin het minst succesvol zijn.
‘Mannen happiger op nieuwe retailtechnologie’
Gepubliceerd op 2 februari 2011 om 00:00
Reacties 0