'E-mail belangrijkste informatiebron'

Van de Nederlandse managers maakt 85 procent gebruik van e-mail bij het zoeken naar relevante informatie. Daarnaast geeft 38 procent aan dat zij veel data opzoeken in klantdatabases. Slechts vier procent – het laagste percentage wereldwijd – zoekt in social media news feeds. Dat blijkt uit onderzoek van Avanade, aanbieder van zakelijke technologiediensten, naar de zakelijke impact van grote hoevelheden data.

Slechts acht procent van de Nederlandse managers slaat data op de desktop op, terwijl nog 44 procent van de Fransen en Italianen dit doet. De grootste hoeveelheid van de Nederlanders (65 procent) slaat data op de server op en twaalf procent gebruikt cloud gebaseerde opslag.

Toch geven managers aan dat er wel een aantal zaken verbeterd kan worden. 54 procent zegt dat ze sneller toegang willen tot data en vijftig procent meent dat het trainen van medewerkers kan helpen om effectiever met datastromen om te gaan. “Veel organisaties gaan nog steeds niet goed om met de steeds grotere omvang van hun opgeslagen data en het omzetten hiervan naar informatie”, zegt Erik Lamers, Business Development & Marketing Director bij Avanade Nederland. “De kans zit hem in het bieden van oplossingen waardoor data informatie wordt en het bedrijf in staat is zinvol interne informatie te koppelen aan externe informatie, bijvoorbeeld afkomstig vanuit social media.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!