Philips start pilot thuisinstallatieservice

Philips wil een bedrijf zijn dat luistert naar wat er onder consumenten leeft en daar ook op inspeelt. `We hebben de afgelopen jaren veel van onze klanten geleerd`, zegt Allard Bijlsma, directeur consumentenelektronica Benelux. `Producten moeten makkelijk te gebruiken zijn en vergezeld gaan van duidelijke handleidingen. Nieuwe geavanceerde technologie is mooi, maar je moet als fabrikant wel voortdurend blijven kijken of je producten op de markt brengt die de consument ook echt in huis wil halen.` Eenvoudig te bedienen producten zijn echter nog wel eens lastig te installeren. Uit cijfers van Philips blijkt dat circa 30% van de thuisnetwerkproducten terug naar de winkel worden gebracht omdat de koper het niet aangesloten krijgt. Om dit probleem te verhelpen, start Philips binnenkort met een thuisinstallatieservice. Het gaat voorlopig om een pilot waarbij met een nog niet nader genoemde partij de connectivity-producten uit het `Connected Planet`-portfolio thuis bij de gebruiker geinstalleerd worden. Om de producktennis van verkopers te vergroten, heeft Philips de `Online Academy` in het leven geroepen. Deze website biedt informatie over Philips-producten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!