Retailers slagen er steeds beter in hun webpagina, social media en m-commerce aantrekkelijk te maken voor consumenten. Dat meldt de E-Tailing Group naar aanleiding van een onderzoek onder honderd retailers.
“Retailers omarmen de technologie, leggen de lat hoger en kijken verder dan alleen hun eigen websites”, zegt Lauren Freedman, ceo van de E-tailing Group. Uit het onderzoek blijkt dat 44 procent van de retailers in het vierde kwartaal van 2010 over een mobile commerce site beschikt, tegenover dertien procent in 2009. Ook houdt 29 procent van de retailers klanten op de hoogte van bepaalde acties door een sms te versturen, tegenover 21 procent in 2009.
Zo’n 83 procent van de onderzochte retailers linken op hun website door naar hun social media pagina’s als Facebook (96 procent), Twitter (87 procent) en YouTube (43 procent). In 2009 stond dat aantal nog op zestig procent.
Voorts hebben de ketens het design van hun webpagina’s geoptimaliseerd en wordt er relevantere informatie verstrekt. Zo is er bij zeventig procent van de retailers sprake van een ‘drop-down’ menu en laat 57 procent op de homepage een slideshow zien, met daarin een selectie van de aangeboden producten.
Retailers presenteren zich online steeds beter
Gepubliceerd op 10 februari 2011 om 00:00
Reacties 0