NS-stations veranderen in shopping-centra

Stations van de Nederlandse Spoorwegen worden in rap tempo nieuwe subcentra in de steden. Voor retailers is het een groot voordeel dat de meer dan 1 miljoen reizigers dagelijks als vanzelf langs de winkels lopen. Daarnaast blijkt de consument het niet erg te vinden om iets meer geld neer te leggen voor de producten die daar aangeschaft kunnen worden. Een goed voorbeeld vormt de formule AH to Go, die niets merkt van de prijzenslag en duidelijk duurder is dan een willekeurige Albert Heijn. De NS en Albert Heijn sloten een tijd geleden een franchiseovereenkomst. De winkels worden via NS-dochter Servex geexploiteerd en draaien soms meer omzet per vierkante meter dan een `gewone` AH. Het aantal vestigingen zal naar verwachting op korte termijn flink uitgebreid worden. Momenteel tellen de NS-stations 16 AH to Go`s. Volgens Huib Lubbers, directeur van het Retail Management Center, draait het tegenwoordig om het juiste product op het juiste moment, prijs speelt daarbij een minder grote rol. De 1 miljoen reizigers die dagelijks de NS-stations bevolken zijn jaarlijks goed voor een retailomzet van 500 miljoen euro. Deze omzet gaat naar verwachting flink aantrekken in de komende jaren. Servex heeft onlangs een exclusief bier-overeenkomst met Bavaria gesloten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!