Warenhuisketen Macy’s maakt sinds kort gebruik van sms-berichten en streepjescodes om merken van bekende ontwerpers te promoten. Via de berichten of streepjescodes ontvangen consumenten een filmpje van dertig seconden met daarin tips en informatie over de nieuwste trends en de kledingstijl van bepaalde stijliconen.
Ook wanneer men een product scant komt dit filmpje in beeld. De in houd van deze video’s komt vooral van bekende mensen, waaronder Tommy Hilfiger, Sean "diddy" Combs, Michael Kors, en Martha Stewart.
Het programma, genaamd Macy's Backstage Pass, laat in-store shoppers met behulp van een mobiel apparaat een product scannen of een sms bericht verzenden. Hierdoor krijgen consumenten toegang tot de video’s van de ontwerpers en merken.
Mobiele shoppers hebben ook de mogelijkheid om een langere versie van de video te bekijken. "Door het verstrekken van amuserende en informatieve video’s via een gemakkelijk te gebruiken platform, kunnen wij onze klanten op een persoonlijke manier aanspreken. Dit voegt een heel nieuw element toe aan de shopping experience van consumenten.”
Macy’s brengt mobile commerce naar hoger level
Gepubliceerd op 1 maart 2011 om 00:00
Reacties 0