Supermarktomzet plust met 5,5 procent

De Nederlandse supermarkten hebben hun omzet in februari met 5,5, procent zien stijgen. Dat blijkt uit de vrijdag gepubliceerde GfK Supermarktkengetallen. In januari realiseerde de branche nog nul procent groei.

De forse omzetgroei in februari is deels veroorzaakt door de verschoven voorjaarsvakantie/ carnaval. De carnaval viel vorig jaar in februari en dit jaar in maart.

De gemiddelde waarde van de kassabon daalde met 1,2 procent van 22,05 euro (februari 2010) naar 21,78 euro (februari 2011). De omzetstijging in februari kwam daarmee tot stand door een forse stijging van het aantal bezoeken/ kassabonnen (plus 6,8 procent).

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!