De verkopen van supermarktketen Intermarche zijn in 2010 met vier procent gestegen tot een bedrag van 35 miljard euro. Volgens de Franse krant Le Figaro is de groei van Intermarche vooral te danken aan de prestaties in internationale markten.
De like-for-like omzet, exclusief benzine, steeg met 1,6 procent. Het marktaandeel van de keten daalde aan het begin van 2010 met 0,1 procentpunt. De verkopen namen echter met 9,7 procent toe, waardoor het uiteindelijke marktaandeel met 0,1 procentpunt groeide.
Om de verkoop per vierkantenmeter met vijftien procent te doen stijgen, heeft de retailer een driejarenplan opgezet. Daar houden de ambities van Intermarche nog niet op: De retailer wil voor het eind van 2011 de ketens Intermarche Hyper, Intermarche Super, Intermarche Contact en Intermarche Express lanceren. Daarnaast wordt het aantal drive-in verkooppunten verhoogd van vier naar tachtig winkels.
Intermarche ziet omzet stijgen
Gepubliceerd op 9 maart 2011 om 00:00
Reacties 0