E-commerce moet offline verkoop bevorderen

Nu de e-commerce markt in de lift zit, proberen veel retailers uit te vinden hoe ze via de online handel de verkoop in fysieke winkels kunnen bevorderen. Dat meldt The New York Times.

Zo stelt Walmart klanten vanaf juni in staat online een aankoop te doen die ze binnen enkele uren in de winkel op kunnen halen. Consumenten kunnen op de site uit veertigduizend producten kiezen. Zij ontvangen een sms-bericht of e-mail wanneer de bestelling in de winkel klaar ligt, wat meestal zo’n vier uur duurt. "We zien de service niet alleen als een mooi gemak voor klanten, maar ook als een manier om het verkeer naar de winkels te stimuleren", zegt Steve Nave, senior vice president en general manager van Walmart.com.

De stap van Walmart is niet revolutionair te noemen: Sears en Nordstrom kwamen al eerder met een soortgelijke service. Volgens retailers zorgt de combinatie van online en offline verkoop voor een hogere afzet. Klanten worden zo aangemoedigd een bezoek aan de winkel te brengen, wat meestal de verkopen stimuleert.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!