Scan legt kansen en bedreigingen winkelcentra bloot
Gepubliceerd op 15 maart 2011 om 00:00
Met behulp van deze scan wordt de kwaliteit van de bedrijfsvoering, de toekomstgerichtheid en de kansen in beeld gebracht. De scan zou snel een integraal inzicht bieden in de actuele situatie en in de waarde van het vastgoed. Ook kan deze worden ingezet als due diligence bij voorgenomen aankopen.
Volgens de adviesbureaus worden eigenaren van winkelcentra continu geconfronteerd met onder druk staande bestedingen, dalende bezoekersaantallen en een fors veranderende detailhandel. Brancheorganisatie CBW-Mitex meldt zelfs dat in 2020 het aantal vierkante meters winkeloppervlakte met dertig procent zal dalen.
Nic Wolfs, directeur Wolfs RC: “De verwachting is dat de onderlinge concurrentie tussen eigenaren van winkelcentra fors zal toenemen.” Volgens Wolfs worden deze eigenaren daarom steeds meer gedwongen om zich intensiever te verdiepen in het retailvak. “Met de Shoppingcenter Scan bieden we de eigenaar een helder inzicht om zo de juiste strategische keuzes te maken. Voor nu, maar ook zeker op lange termijn.”
Reacties 0