Wensen en ergernissen van supermarktklanten
Gepubliceerd op 3 juni 2005 om 00:00
Uit het onderzoek ConsumentenTrends 2005 komt naar voren, dat de Nederlander nog de nodige wensen voor de supermarkt heeft. De CBL Servicewensen TOP 5 ziet er als volgt uit: 80% van de Nederlanders wil snelkassa’s, Extra geld kunnen pinnen wil 71%, net zoveel als Goede fietsparkeergelegenheden (71%), Toiletten voor klanten wil 66% van de Nederlanders en 64% wil een Klachten-/servicebalie. Naast wensen heeft de Nederlander ook zijn ergernissen aangegeven. De CBL Ergernissen TOP 5 ziet er als volgt uit: Lang moeten wachten bij de kassa (28%). Artikelen uit assortiment gehaald (25%). Bijvullen van de winkel tijdens openingstijden (23%). Uitverkochte producten (22%). Geen gelegenheid om de boodschappen rustig in te pakken/ Uitverkochte aanbiedingen (19%). De Nederlander is ook gevraagd welk assortiment hij nog in de supermarkt mist. De CBL Assortimentswensen TOP 5 ziet er als volgt uit: sterke drank wil 69%, Geneesmiddelen (68%). Kaart- en ticketverkoop (66%), Kantoorartikelen (61%) en Fotoservice (60%).
Reacties 0