Yoox ziet omzet flink stijgen

Fashion etailer Yoox zag zijn omzet het afgelopen jaar met 41 procent stijgen. Dat schrijft Twinkle Magazine online. De omzet kwam uit op 214,3 miljoen euro, tegen de 152,2 miljoen euro in 2009. Steeds meer inkomsten komen uit webshops die de Italiaanse etailer bouwt voor luxemerken.

Yoox startte in 2000 als een van de eerste verkopers van luxe fashion op internet. Naast de eigen multibrand webshop Yoox.com begon oprichter en ceo Federico Marchetti vanaf 2006 webwinkels te bouwen en beheren voor luxemerken. Zo voorzag hij onder meer Roberto Cavalli, Diesel, Miss Sixty, Bally en Jill Sander van een online verkoopkanaal. Onlangs opende het bedrijf voor Marni en Emporio Armani een shop in China.

Deze monobrand webshops waren in 2010 goed voor een omzet van ruim vijftig miljoen euro, tachtig procent meer dan het jaar daarvoor. Inmiddels tekenen de shops voor bijna een kwart van Yoox’ omzet. Italië en de Verenigde Staten zijn de belangrijkste afzetmarkten voor de etailer. Momenteel heeft het bedrijf zijn pijlen nadrukkelijk gericht op China.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!